Mnoho lidí si stále myslí, že v případě dopravní nehody nebo pracovního úrazu jim pojišťovna vyplatí náležité odškodnění za jejich úraz. Sami komunikují s pojišťovnou s vědomím, že si vše dokáží vyřídit sami. Je tomu tak?
Až 70% poškozených nezná všechny své nároky a nevědomky nechávají své peníze pojišťovnám. Pojišťovny jsou jednoznačně ta silnější strana a nemá důvod vyplácet plnění, o které si neřeknete. Nebylo by lepší vyrovnat síly? Více než kde jinde zde platí: ,,O co si neřeknete, nedostanete”!
1. Odškodnění v té správné výši
U dopravních nehod pojišťovna zastupuje viníka a u pracovních úrazů zase zaměstnavatele. Nejste to tedy vy, v čím zájmu jedná. Naopak. Pojišťovna k vám nebude přistupovat individuálně, nebude se vás na nic ptát, ani zjišťovat přesný rozsah toho, co by vám měla proplatit.
Odborník vám zajistí adekvátní bolestné, přesně vyčíslí ušlou mzdu nebo zisk, probere s vámi veškeré náklady, které by pojišťovna měla uhradit a radí, na co si už dopředu dát pozor.
2. Posouzení bolestného znalcem
Újma zdraví se hodnotí body pomocí posudku o bolestném. Zpravidla vám pojišťovna zašle formulář a pošle vás ke svému ošetřujícímu lékaři. U lehčích zranění žádný problém, ale u středně těžkých a těžkých rozhodně. Ošetřující lékaři však nebývají odborníci na hodnocení nemajetkové újmy.
Přitom máte nárok na hodnocení znalcem, který se problematikou zabývá. Pokud si necháte doporučit toho správného znalce, může být vaše odškodnění dvojnásobně až trojnásobně vyšší. Bývají dražší, ale pojišťovna vám je zčásti nebo zcela proplatí.
3. Náklady spojené s léčbou a další
U každé újmy na zdraví z dopravní nehody nebo pracovního úrazu máte nárok na proplacení všech nákladů, které jste v rámci léčby museli hradit. A taky finanční škodu, která vám úrazem vznikla. Co to v praxi znamená? Pojišťovna vám řekne základ. Nárok na cestovné k lékaři a doplatky za léky. Tečka.
Pokud však svůj případ předáte odborníkovi, přesně vám řekne, na co všechno máte nárok. Tak třeba, napadlo by vás, že máte nárok na propadlé lístky do divadla, natankovanou nádrž nebo storno poplatek za neuskutečněno dovolenou?
4. Odborník vás upozorní dopředu
Velkou výhodou řešení případu s odborníkem je informovanost. Nejen, že s vámi probere všechny možné nároky, které vám vznikly, ale procesem odškodnění vás provede. Pojišťovna vás na začátku neřekne, co si v průběhu léčby máte uschovat a nebo co vám pak proplatí a co ne.
Věděli jste, že pokud vám lékař doporučí zpoplatněnou rehabilitaci, může vám ji pojišťovna zpětně proplatit? To ale pouze v případě, když vás na ni váš ošetřující lékař písemně vyšle. Protože co není písemně a dopředu, jakoby nebylo. Zpětně se to prokazuje horko těžko.
5. Handrkování s pojišťovnou nechte na nás
A jak už to v praxi bývá, pojišťovny rádi nároky krátí. Spousta poškozených nezná argumenty, kterými se může bránit. A tak s krácením už dál nic nedělají. Tohle ale u našeho advokáta rozhodně nehrozí. Vždy se snažíme najít způsob, jak sebemenší nárok podložit a rveme se za každou korunu.
Váš případ posoudíme zdarma.